כל תכשיט של ג.ר.א.ס היא פיסת אמנות הנענדת על הגוף ומיועדת ללוות אותך במשך החיים. גם תכשיטי זהב באיכות גבוהה זקוקים לטיפול מיוחד. במדריך הבא גלי איך לנקות תכשיטי זהב ואיך לשמור על התכשיט שלך לשנים הבאות:

1. אחסנה נכונה של תכשיטי זהב

מכיוון שזהב היא מתכת רכה, אחסון תכשיטי זהב בצורה לא נכונה יכול לגרום להם לשריטות וכיפוף במתכת. ההמלצות שלנו עבור אחסון נכון של תכשיטי זהב:

  • שמרו על התכשיט בקופסא המקורית שלו - לאחר הורדת התכשיט מהגוף מומלץ לאחסן אותו בקופסא המקורית איתו הוא הגיע על מנת לשמור עליו בצורה המיטבית.
  • זהב היא מתכת רכה שיכולה להישרט או להתכופף - לא "להחביא" את תכשיטי הזהב מתחת לדברים כבדים ולהיזהר שלא להפעיל עליו משקל באחסון.
  • מומלץ (אך לא חובה) לשמור את התכשיטים במקומות קרים, חשוכים ונטולי לחות.

תכשיטי כסף 925 בעבודת יד בשילוב אבני אוניקס
בתמונה: קולקציית "מרקש" - תכשיטי זהב 14 קראט בשיבוץ אבני חן

2. שימוש נכון בתכשיטי זהב

מעבר לאחסנה נכונה, יש מספר דברים שניתן לעשות בשימוש היומיומי שלנו על מנת לשמור על תכשיטי זהב.

  • הורידו את התכשיטים בזמן המקלחת זהב שנחשף באופן קבוע לסבון, כלור וכימיקלים עלול לאבד מהברק שלו עקב הצטברות שכבות של סבון ולכלוך על הזהב. הקפידו להוריד את תכשיטי הזהב שלכם בזמן המקלחת.
  • ניקיון הבית כימיקלים (במיוחד אקונומיקה וכלור) עלולים להזיק לזהב ולאבני החן בתכשיט. יש להסיר את התכשיטים או לשים כפפות גומי בעת הניקיון.
  • שחייה ופעילות ספורטיבית בין אם בבריכה ובין אם בים, תמיד מומלץ להוריד תכשיטים, ובמיוחד טבעות, לפני הכניסה למים. מים קרים מכווצים את כלי הדם ויכול להביא לנפילת הטבעת מהאצבע. הקפידו להתאמן ללא תכשיטים כדי למזער את החשיפה של התכשיט לזיעה ולהקטין את הסיכוי שהתכשיט יקבל מכה ויתעקם בזמן פעילות ספורטיבית.
  • שגרת טיפוח יומית קרמים יכולים להשאיר כתם שומני על הזהב ועל אבני החן, עם הזמן זה יגרום להיחלשות הברק הטבעי. מומלץ להתרגל לשים את התכשיטים רגע לפני שיוצאים מהבית (המוטו שלנו "נעליים ותכשיטים כדי לא ללכת ערומים")
  • הסרת תכשיטים לפני השינה מומלץ להוריד תכשיטים לפני שהולכים לישון, במיוחד עגילים ושרשראות העלולים שלא במכוון להיקרע או להישבר.

תכשיטי כסף 925 בשיבוץ אבן כריזוקולה
בתמונה: קולקציית "סיגלית" - תכשיטי זהב 14 קראט בשיבוץ אמטיסט ורובי

ניקוי תכשיטי זהב

זהב טהור (זהב 24 קראט) אינו משחיר, אך הוא איננו משמש לייצור תכשיטים מכיוון שהוא רך מידי ולא ניתן לעיבוד. תכשיטי זהב 18 קראט, 14 קראט ו 9 קראט עשויים מערבוב של זהב טהור עם מתכות אחרות כמו כסף ונחושת, דבר המקנה להם חוזק וצבע. בעקבות ערבוב המתכות תכשיטי זהב אכן עלולים להשחיר אך זה לוקח להם הרבה יותר זמן. תכשיטי זהב 18 קראט ו 14 קראט כמעט ולא ישחירו. במידה ותכשיט הזהב שלך השחיר ניקיון פשוט של התכשיט יכול להחזיר אותו לקדמותו.

איך מנקים תכשיטי זהב?

יש להשרות את התכשיט במים חמימים וסבון כלים עדין (ללא חומרי ניקוי!) כשלוש שעות. הניחו להם להתייבש לחלוטין ושפשפו עם מטלית רכה יבשה וללא מוך. לאחר מכן שטפו שוב במים חמימים.
מספר דגשים חשובים לניקוי תכשיטי זהב:

  • הקפידו לעבוד בעדינות. במידה ויש נזק בתכשיט או אבן רופפת ניקוי התכשיט יכול לגרום לנזק נוסף. במידה ורואים כי יש נזק לתכשיט יש לקחת אותו לתיקון של איש מקצוע.
  • טרם ניקוי תכשיטי זהב זכרו, במידה ואתם עובדים מעל הכיור, לאטום את פתח הניקוז על מנת שהתכשיט לא ״ייבלע״ בטעות ויאבד.
  • במידה והתכשיט משובץ אבני חן, גבישים או פנינים מומלץ להתייעץ על אופן הניקוי המתאים ביותר עבור האבן המשובצת שכן השיטה לא מתאימה לכולם באופן גורף.
  • אין להשתמש בשיטות לניקוי תכשיטי כסף כמו - משחת שיניים וסודה לשתייה.

חשוב להדגיש שאין תחליף לניסיון וידע מקצועי. במידה והשימוש בשיטות השונות אינו מספיק, רצוי וכדאי לשלוח תכשיטי זהב לטיפול מקצועי במרכז השירות הארצי של רשת ג.ר.א.ס. משלוח תכשיט לניקוי מתקבל בכל סניפי הרשת וכרוך בתשלום סמלי.