הזמן, אבק, זיעה, חומרים קוסמטיים - כל אלה יכולים לפגוע באיכות ובברק התכשיט שלך. גם בשמירה על התכשיט שלך, אין תחליף לניסיון. רשת ג.ר.א.ס. ריכזה עבורך מספר דגשים וטיפים שישאירו את התכשיט שלך נוצץ ומבריק.
תכשיט כסף נוטה להשחיר כתוצאה של התחמצנות הכסף במגע עם האוויר, אחוזי לחות, חומציות גוף וחומרי קוסמטיקה. אין דרך להימנע מהשחרה של תכשיטי כסף אך כן ניתן "להרוויח זמן" עם טיפול נכון בתכשיט כסף.

תכשיטי כסף 925 בעבודת יד בשילוב אבני אוניקס
בתמונה: קולקציית "יוצא מן הכלל" - תכשיטי כסף 925 בעבודת יד בשילוב אבני אוניקס

1. אחסנה נכונה של תכשיטי כסף

יש להקפיד לאחסן תכשיטי כסף באריזה סגורה ללא חשיפה לאוויר הפתוח - תכשיטי כסף אוהבים מקומות קרים, חשוכים ונטולי לחות. מומלץ לפני אחסנת התכשיט להעביר עליו מטלית ניקוי כסף להסרת שומנים ושאריות חומרים כימיים.

2. שימוש נכון בתכשיטי כסף

מעבר לאחסנה נכונה, יש מספר דברים שניתן לעשות בשימוש היומיומי שלנו על מנת לשמור על תכשיטי כסף.

  • הימנעו ממגע של התכשיט עם מוצרי טיפוח מומלץ להימנע ממגע של תכשיטי כסף עם חומרי טיפוח וקוסמטיקה שונים כמו קרמים לגוף, לשיער ובשמים בעקבות ריכוז מלחים וחומציות גובהה ולכן יש לענוד את התכשיט לאחר שהקרם נספג בגוף, ככל שניתן ולאחר התזת בושם על הגוף. אנחנו ממליצים לענוד את התכשיטים לפני נעילת הנעליים והיציאה מהבית.
  • שטיפת התכשיט לאחר ענידתו לאחר ענידת תכשיט כסף מומלץ לשטוף אותו היטב עם מים חמים ולייבש טוב עם מטלית רכה על מנת להוריד את הקרמים והזיעה הנדבקים לתכשיט במהלך היום. שימו לב - לא מומלץ להתקלח עם תכשיטי כסף.
  • לא להתאמן עם תכשיטי כסף זיעת הגוף תאיץ את מהירות השחרת התכשיט. ומעבר לזה, להוציא שרשרת מהפה בזמן תנוחת ״כלב מביט למטה״ זה לא כל כך כיף…
  • להימנע ממים לא מתוקים אין להיכנס עם תכשיטי כסף לים, לבריכה ולמרחצאות המתבססים על גופרית וריכוזי כלור. תסובבי ראשים אחר כך בארוחת הערב…
  • לפני השינה – כדאי להסיר תכשיטים במיוחד עגילים ושרשראות העלולים, שלא במכוון, להיקרע או להישבר.

תכשיטי כסף 925 בשיבוץ אבן כריזוקולה
בתמונה: קולקציית "פנטזיה" - תכשיטי כסף 925 בעבודת יד בשילוב אבן אבן כריזוקולה

איך מנקים תכשיטי כסף?

תכשיט הכסף שלי השחיר - מה עליי לעשות? איך לנקות תכשיטי כסף? ריכזנו עבורך מספר ״שיטות סבתא״ שבדרך כלל מועילות (לתכשיטי כסף ללא אבני חן בלבד!)

  • משחת שיניים מומלץ להימנע ממגע של תכשיטי כסף עם חומרי טיפוח וקוסמטיקה שונים כמו קרמים לגוף, לשיער ובשמים בעקבות ריכוז מלחים וחומציות גובהה ולכן יש לענוד את התכשיט לאחר שהקרם נספג בגוף, ככל שניתן ולאחרניתן להבריק תכשיט כסף (ללא אבני חן) במשחת שיניים, בדיוק כפי שמצחצחים שיניים, לאט ובעדינות. לאחר צחצוח התכשיט, לשטוף במים חמים ולייבש במטלית רכה.
  • אבקת כביסה ניתן להכניס את התכשיט לכלי עם מים ואבקת כביסה ולהשרות למספר דקות. לאחר מכן - לשטוף במים ולייבש במטלית רכה.
  • סודה לשתייה עטפי את התכשיט בנייר כסף. הניחי בתוך כוס, והוסיפי מעט סודה לשתייה ומים חמים. המתיני מספר דקות ולאחר מכן שטפי במים וייבשי במטלית רכה. תכשיט הכסף יבריק כחדש.
  • מטלית ניקוי כסף מטליות ניקוי מיוחדות המיועדות לתכשיטי כסף הן זולות ויעילות. מטלית זו ספוגה בחומר מיוחד לניקוי תכשיטי כסף. באם מקפידים לארוז את המטלית בגמר השימוש באריזתה היא תישמר ותתאים לניקיונות רבים. אופן השימוש במטלית: יש להקפיד לנקות את התכשיט בעדינות ולהימנע ממשיכתו בחוזקה, לעסות את התכשיט באיטיות וביתר זהירות עד לקבלת התוצאה הרצויה. ניתן לרכוש מטליות ניקוי לתכשיטי כסף בכל חנויות רשת ג.ר.א.ס.

דגש חשוב: טרם ניקוי תכשיטי כסף זכרו, במידה ואתם עובדים מעל הכיור, לאטום את פתח הניקוז על מנת שהתכשיט לא ״ייבלע״ בטעות ויאבד.

חשוב להדגיש שאין תחליף לניסיון וידע מקצועי. במידה והשימוש בשיטות השונות אינו מספיק, רצוי וכדאי לשלוח את תכשיטי כסף לטיפול מקצועי במרכז השירות הארצי של רשת ג.ר.א.ס. משלוח תכשיט לניקוי מתקבל בכל סניפי הרשת וכרוך בתשלום סמלי.